top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

10 טיפים על תקשורת, יצירת מוּדָעוּת ואיפה זה תופס אתכם בקריירה

עודכן: 25 ביוני 2023


על ניהול תקשורת וקריירה

אתם יכולים להיות הדבר הכי טוב ומוכשר בתעשייה, לפתח את המוצר הכי חשוב ומועיל או לקבוע שיא עולמי - אם לא תתקשרו את זה עם הסביבה שלכם, אנשים פשוט לא ידעו מזה. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:


1. תקשורת, תקשורת, תקשורת: בבקשה תפנימו, תשננו או תקעקעו על המוח - הכל זה תקשורת. אני לא רוצה להגיד ״עשית ולא סיפרת - כאילו לא עשית״, כי משפט מאד רדוד, אבל אנשים מגבשים דעה ותפיסה ע״ב מה שאתם מציגים ומשתפים. וגם אחרי שסיפרתם ושיתפתם - קהל היעד שלכם ישכח.


2. אנשים ישכחו: אז תתקשרו שוב. מזווית אחרת, אחרי שעבר מספיק זמן, אחרי שמשהו התקדם או התעדכן. תתקשרו שוב. ונחשו מה? הם ישכחו שוב.


3. תסמכו על הקהל שלכם שהם ישכחו שוב. מה לעשות, אתם לא במרכז העולם שלהם, וזה טבעי ובסדר גמור. תתקשרו שוב.


4. יודעים מה לא ישכחו לכם? ששיקרתם וסילפתם. לא רק שזה לא נשכח ולא נסלח, זה גם באמת לא מוסרי. מאד בסיסי אבל שווה לחזור על זה - אל תשקרו.


5. העולם כולו רועש ואתם תמיד נמצאים בקרב אכזרי על תשומת לב. ולכן אימוג'יז, תמונות מרהיבות, טקסט מוגדל וצבעים בולטים - כל התחמושת כשרה במלחמה הזו.


6. ליטוש: קחו את נקודה 5 ותוסיפו סגנון. תהיו מלוטשים, מתוחכמים ועם טעם טוב בכל הקשור להבלטת המסר. וזה כולל גם סגנון כתיבה וביטוי. אבל אתם עדיין במלחמה, כן?


7. מספרים ואחוזים הם כלי עבודה חשובים בארגז הכלים שלכם: הם עושים סדר, ממסגרים ונותנים היבט כמותי לעשייה שלכם, שוברים את רצף הטקסט ותופסים את העין. תכניסו מספרים.


8. שמרו על שיווי המשקל העדין בין ״אכפת לי מהתעשייה ואנשים אחרים״ (ולכן אני גם מספר ומשתף) לבין ״לא אכפת לי מה חושבים עליי״ (ולכן אני לא מתבייש או חושש מה יגידו). נקודה עמוקה שלא נספיק להרחיב.


9. קצרו: העולם לא רק רועש (סעיף 5) הוא גם מאבד קשב במהירות מסחררת. מיילים, רשתות חברתיות, וואטסאפ - גשו לעניין במהירות.


10. ערך, ערך, ערך: הייתי צריך להתחיל מפה. תמיד תחליפו תפקידים עם הקהל שלכם ותשאלו את עצמכם ״מה הם לוקחים מהתוכן או ההודעה שלי?״. קל לנו להבין את הערך שלנו (מוּדָעוּת לעשייה שלנו, ההצלחה שלנו, הפרויקט שלנו) - אבל מה הערך של הקהל? מה *הם* לומדים ולמה הזמן שהם הקדישו למסר שלכם היה שווה את זה?

bottom of page