top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

3 זוויות לא שגרתיות שיגרמו למסרים שלכם להיות הרבה יותר מעניינים

אם נדמה לכם שאתם לא מספרי סיפורים - אתם טועים. ואם אתם לא מפנימים שאתם מספרי סיפורים - אתם מוותרים על יתרון אדיר בשוק העבודה.


במסדרונות המשרד, במיילים שאתם שולחים, בדוחות ואפילו בין חברים ומשפחה. אם אנחנו רוצים לשכנע, להניע וליצור עניין, צריך לדעת לספר את הסיפור.


איך ליצור תוכן מעניין


יש הרבה עומק בעולם ה-Storytelling ואני משתדל ללמוד משם בעיקר את העקרונות הפרקטיים. הנה משהו נהדר שלמדתי מנתן באג׳ (רישום לניוזלטר המומלץ שלו בתגובות). אם תחשבו על נטפליקס, סרט טוב או ספר מעולה שקראתם לאחרונה, תגלו בקלות שכל עלילה טובה חייבת משבר. אפשר לקרוא לזה ״בעיה״, ״אתגר״ או ״נבל״. העולם עומד להתפוצץ? - האוונג'רס יגיעו ויצילו את כולנו. רוצח סדרתי מסתובב בעיר? - הבלש החבוט והשיכור יצליח לעלות עליו ולהחזיר את השקט. וככה גם החיים שלנו. אנחנו חווים אתגרים מקצועיים שונים כל הזמן. המסע שלנו להתמודד איתם, יכול להיות גם סיפור מעניין שיועיל לאחרים. הנה 3 נקודות לא שגרתיות שיגרמו למסר שלכם להיות מעניין יותר כשאתם מתארים ומספרים לאחרים על האתגר או הנבל שלכם: 1. נבל מעניין יתקוף דווקא את החולשות הגדולות ביותר של הגיבור סיפורים עוסקים בשינוי ובגדילה שעובר הגיבור/ה (אתם, הצוות, הארגון) מתחילתו ועד סופו. אבל איך מתארים את הטרנספורמציה של גיבור באופן מעניין יותר? הנה רעיון - לא מגבירים את הכוחות של הגיבור, אלא מכריחים אותו דווקא *להתגבר על החולשות שלו*. שאלו את עצמכם איך האתגר הזה פוגע דווקא בנקודות הכי רגישות שלכם. 2. הנבל לוחץ על הגיבור לבחור בחירות קשות פעולותיו של הנבל (אתגר, בעיה, מה שתרצו) צריכות להכניס את גיבור הסיפור שלכם ללחץ מתמיד. כזה שמחייב את תגובה, הקרבה וקבלת החלטות קשות. בדרך זו, הנבל מניע תהליך של התפתחות בלתי פוסקת של הגיבור. נסו להבין על מה הייתם צריך לוותר ומה הייתם צריכים להקריב בשביל להגיע למטרה. 3. הנבל והגיבור שלכם מתחרים על אותה מטרה אם הגיבור והנבל נלחמים על אותה מטרה, העימות הופך לטבעי מאד. הם צריכים להיאבק על שני צדדים של אותה מטרה: סדר מול כאוס, היגיון מול טירוף, פרטיות לעומת מעקב. לא סתם בסרט "האביר האפל", הג'וקר אומר לבאטמן: "אתה משלים אותי". נסו לחשוב מה בסיפור שלכם על האתגר הוא בעצם דבר והיפוכו. ספרו סיפורים, צרו השפעה.



bottom of page