top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

7 תובנות מהמסע של אלון גרעיני להזנקת הנוכחות שלו ברשת



בתחילת דרכו הוא נאלץ להתמודד עם ביקורות מאד לא נעימות, והסרטון הראשון (והלא מקצועי) שלו היה על בניית טבון פיצות בחצר.


‏היום, יש לאלון גרעיני מעל ל-130,000 מנויים בערוץ היוטיוב הטכנולוגי שלו ועוד 88,000 עוקבים בטיקטוק - והוא ממשיך לזנק.


‏הנה 7 תובנות לקחת מהמסע שלו להזנקת הנוכחות ברשת:


1. לשפר תוך כדי תנועה: בתחילת הדרך קיבל גרעיני ביקורות ״לא נעימות״ כלשונו. זה לא עצר אותו. הוא פשוט המשיך *ושיפר את התוכן שלו תוך כדי תנועה*.


‏לדבריו: ״לא לצפות שהתוכן ישתפר מעצמו, צריך לעשות הרבה, ואז לעבור ולראות מה עבד טוב ומה לא.״


2. ללמוד ממי שכבר מוביל: גרעיני חיפש ומצא דמות בולטת בקהילת יוצרי הסרטוני ואחריה הוא התחיל לעקוב. מתוך אותו מעקב הוא למד, קיבל השראה ורעיונות.


3. אף אחד לא צריך לתת לכם אישור: גרעיני לא חיכה למישהו שיסמיך אותו או שיגיד לו שהוא מספיק טוב כדי לפתוח ערוץ או ליצור תוכן. הוא גם לא חיכה להיות מוכן במידה מספקת, *הוא פשוט התחיל.*


4. התנסות כתהליך מעצים: גרעיני יזם והניע את הפעילות שלו, *התגבר על קשיים וראה הצלחות*, ולכן הוא חש ביטחון ויכול להגיד: ״אני יודע שההצלחה שלי תלויה בעיקר בי, ושבעזרת התמדה ולמידה אפשר לכבוש כל יעד שמציבים.״


5. התמדה כמגנט: כשעושים משהו טוב *ולאורך זמן*, מגיעות הצעות לשיתופי פעולה או לחסויות. זה לוקח זמן, אבל להובלת פעילות אישית מהסוג הזה יש יתרון אדיר, שלהרבה מאוד ארגונים וחברות קשה מאד לנכס לעצמם - קול אישי, ולפחות על פניו, נטול אינטרסים.


6. נטוורקינג: שימו לב שהפעילות האינטרנטית שלו שוברת את גבולות הרשת ומרחיבה את רשת הקשרים של גרעיני, מה שבא לידי ביטוי בפניות שהוא מקבל מעוקבים, חשיפה שיתופי פעולה וכו'.


7. הכי חשוב - ידע וכישורים: גם אם ניקח מגרעיני את הערוץ שלו – בזכות הכישורים שניכס לעצמו (עריכת וידיאו, בניית תוכן ודיבור למצלמה, קהילה) לצד השם והנטוורקינג שבנה לעצמו בקרב קהל היעד שלו - לא תהיה לו שום בעיה להתחיל מחדש (!!)


 

הראיון המלא והמרתק עם אלון גרעיני לצד דמויות מרתקות נוספות מהארץ והעולם, מופיע בספר שלי ״שובר שוויון על כוחם של רשתות הקשרים, הקהילות והמיתוג האישי״. וכבר בחודש הבאה - הסדנה המעשית יוצאת לדרך!

bottom of page