top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

9 שיעורים חשובים ומחשבות לעתיד שלקחתי מהשיחה עם מייקל אייזנברג

השבוע, היה לי הכבוד להקשיב ולשוחח, לצד מילואימניקים נוספים, למייקל אייזנברג שהעביר לנו שיחה מלאת השראה ועומק על המצב בישראל, מילואים, והעתיד הטכנולוגי ואיך להיערך אליו.



מייקל אייזנברג


הנה תשע נקודות ששווה לשתף מהשיחה:



  1. העתיד בישראל דווקא ורוד: ההתגייסות של המילואימניקים, הסיוע האזרחי שהתניע את הפעילות הרבה לפני הממשלה והאחדות שהופיעה אחרי שבר פנימי גדול - מצביעים על כך שישראל תצא מהמלחמה חזקה יותר, ועם ציבור מעורב ואכפתי יותר.

  2. הבינה המלאכותית היא מפץ משוגע לא פחות ממהפכה התעשייתית, ואנחנו חייבים להיערך למציאות החדשה עד כמה שניתן. גם כאנשים פרטיים וגם כמדינה. איך עושים את זה? א. לומדים איך ללמוד. ב. מנסים ומשחקים בכל כלי AI אפשרי. ג. זה הזמן לעוד יזמים ישראליים להצטרף ולנסות להקים חברות.

  3. השקעות בישראל, דווקא עכשיו: מייקל שיתף שאנשים בעלי אמצעים רבים מגלים בימים אלו עניין רב בהשקעות ומעורבות עסקית בישראל.

  4. המעורבות האזרחית אחרי ה-7.10 הוכיחה עד כמה הכוח הטכנולוגי מעצים את האזרח. כוחות סיוע אזרחיים רתמו את הוואטסאפ, האינטרנט והבינה המלאכותית בזמן שנציגי ממשלה הסתובבו עם פנקסים. זו בחירה (ואחריות שלנו) ליזום ולעשות בכלים האלו שימוש חיובי.

  5. לא רחוק היום בו נראה חברה שמוערכת במיליארד דולר המנוהלת ע״י אדם אחד בודד, הודות לבינה המלאכותית.

  6. ההנגשה של יכולות AI לאזרח הפשוט לצד המשבר המנהיגותי והתעצמות החברות הבין-לאומית יוצרת עוד שכבה של חיכוך בין האזרח לממשלות שגם ככה נמצאות בפיגור באימוץ טכנולוגיות.

  7. לא רק בישראל 1: יש חיכוך עולמי (שוב, לא רק בישראל) בין מי שמייקל קורא להם ״משרתים ומשלמים״ ובין אלו שלא עושים זאת (מבחירה). המצב לא יוכל להמשיך כי כלכלית, אנחנו מגיעים לנקודה בה זה לא אפשרי יותר.

  8. לא רק בישראל 2: המשבר המנהיגותי שקל לנו להבחין בו בישראל, קיים כרגע במדינות רבות מאד בעולם (מייקל ממש עבר איתנו מדינה מדינה), ולכן צפוי גם שינוי גדול במנהיגות הכלל עולמית בעתיד הלא רחוק.

  9. צריך להסתכל על כלי הבינה המלאכותית ככלים מעצימים: האקר בינוני + כלי AI = האקר מוצלח. איש עסקים בינוני + כלי AI = איש עסקים מוצלח יותר. אם נתעלם מהם, אחרים (אנשים וגם מדינות) פשוט יעקפו אותנו.


לעדכונים הבאים על שיחות נוספות במסגרת סיוע למילואימניקים:


bottom of page