top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

״יש עבודה, ואז יש קריאה. אנחנו רוצים להעסיק אנשים שלא רק מחפשים עבודה. הם מחפשים קריאה״

"אם נותרה לך שנה לחיות, האם עדיין היית לוקח את העבודה הזו?"


מייסד Airbnb בריאן צ'סקי מסביר (צפו פה) שהמשימה של Airbnb היא "ליצור עולם שבו כל אחד יכול להשתייך לכל מקום". בהרצאה שלו באוניברסיטת סטנפורד, הוא מסביר שכאשר הוא שוכר אנשים, הדבר הראשון שהוא מחפש הוא מישהו שיעמוד במשימה הזו:



השראה מייסד arbnb

Photo by Tyler Casey on Unsplash


"אנחנו לא רוצים פה אנשים כי הם חושבים שיש לנו הערכת שווי מצוינת, או שהם אוהבים העיצוב במשרד, צריכים עבודה, או חושבים שזה ״חם״. אנחנו רוצים שאנשים יהיו כאן בשביל הדבר האחד שלעולם לא ישתנה, וזו המשימה שלנו... ואנחנו דוגלים במשימה בכך שאנחנו חיים את המשימה. אתה מאמין בזה? יש לך סיפורים על זה? האם השתמשת במוצר? האם היית מדמם בגלל המוצר?".


בריאן ראיין את 300 העובדים הראשונים של Airbnb ושאל כל אחד מהם שאלת ראיון מטורפת:


"אם נשארה לך שנה לחיות, היית לוקח את העבודה הזו?".


אחרי שהבין שהשאלה הזו מטורפת מדי, הוא תיקן אותה מאז ל-10 שנים שנותרו לחיות, אבל הנימוק שלו נשאר:


"אם ידעת שנותרו לך 10 שנים לחיות - כל מה שהיית רוצה לעשות בעשר השנים האחרונות, אתה פשוט צריך לעשות. ובאמת רציתי שאנשים יחשבו על זה. זה היה מספיק זמן לעשות משהו שבאמת אכפת לך ממנו... והתשובה לא חייבת להיות החברה הזו. אם מה שאתה אמור לעשות זה לנסוע או להקים חברה, אתה פשוט צריך לעשות את זה".


ואז הוא מסכם יפה: "שני גברים מניחים לבנים. מישהו ניגש לאדם הראשון ושואל, 'מה אתה עושה?' הוא אומר ׳אני בונה חומה׳. לאחר מכן הוא שואל את האיש השני, שעונה 'אני בונה קתדרלה'".


"יש עבודה, ואז יש קריאה. אנחנו רוצים להעסיק אנשים שלא רק מחפשים עבודה. הם מחפשים קריאה".




bottom of page