top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

תעצבו את הסביבה שלכם — או שהיא תעצב אתכם

עודכן: 25 ביוני 2023


פרודוקטיביות ומיתוג אישי


בהמשך להמלצת הקריאה שלי על הספר ״הרגלים אטומיים״ של גיייס קליר, משתף בתובנה יפה נוספת מהספר.


קליר טוען שהרבה מאד מההתנהגות שלנו מושפעת מגורמים סביבתיים, גם אם נדמה לנו שאנחנו בשליטה מלאה. כך למשל, ניסוי שנעשה בקפיטריה בבית החולים הצליח להביא עלייה משמעותית במכירות בקבוקי מים על חשבון מיצים מתוקים, פשוט ע״י הוספת עמדות מכירה של מים ברחבי בקפיטריה. ראיתי = קניתי.


שימו לב – לא היה ניסוי לחינוך מה בריא ומה לא, לא היה שינוי בעלויות, לא פרסום ולא ניסיון לשנות את סט הטעמים של הקונים. רק שינוי קל בסביבה.


על קצה המזלג – קליר טוען שהסביבה משפיעה עלינו הרבה מעבר למה שנדמה לנו. מה שאנחנו רואים בעיניים וזמין לנו ישתלב במה שאנחנו עושים – וממילא ישפיע עלינו.

מהנחת ספר קריאה ליד המיטה, עד הנחת שלט הטלוויזיה במקום מרוחק והצגת מאכלים בריאים במקום בעל נראות גבוה יותר. אנחנו צריכים לקחת צעדים קטנים של הנדסת הסביבה שלנו, או שהיא תהנדס אותנו.


הוספת רעיון שלי – הצגת אפליקציות חיוביות יותר במקום בולט בסמארטפון לעמת מיקום עמוק יותר של אפליקציות, כגון סושיאל, משחקים.


אהבתם? מוזמנים לקרוא גם ״האיכות, הכמות והסכנה הגדולה בלשבת וללמוד כיצד עושים משהו ״על הצד הטוב ביותר״ – עוד תובנה נהדרת מהספר ״הרגלים אטומיים״ של ג׳יימס קליר ולהצטרף לערוץ הטלגרם שלי שחצה השבוע את רף ה- 4,600 מנויים ומעדכן על כל מה שמעניין וחשוב בתעשיית ההייטק.



bottom of page