top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

מיתוג אישי: מיפוי, ערך ומה הקשר למנועי חיפוש, ראיון איתי ב- JS Jabber


עם פרוץ הקורונה כשנכנסה ההגבלה לתנועה בין ערי ישראל, ישבתי בחדר העבודה, פתחתי לפטופ והתחלתי בראיון לילי מול ארה״ב לפודקאסט האמריקאי JS Jabber.


מדובר בפודקאסט למפתחים, עם נתוני האזנה של למעלה מ- 160,000 האזנות בחודש. בהחלט מעמד מחייב. הנושא עליו ביקשו שאדבר – מיתוג אישי והחשיבות שלו (במיוחד בהקשר לעולם הטכנולוגי), ובמשך כשעה וחצי.


אספתי 5 נק שעלו בראיון ושרלוונטיות לכל אחד ואחת, בכל תחום התמחות ותעשייה, גם לאנשי הייטק וגם לא - ראו בהמשך הפוסט. להאזנה מלאה:



  1. אם אתם לא תניעו ותזמו עבור עצמכם תהליכי מיתוג אישי ולקיחת חלק בקהילה המקצועית שלכם – אף אחד לא יעשה זאת עבורכם. די ברור מאליו, אבל אנשים פשוט לא עושים את הצעד הראשון.

  2. כשאתם חושבים על מיתוג האישי (ובכלל) קחו כדוגמה את מנועי החיפוש ברשת. אתם מקלידים מונח מסויים (ממושגים מקצועיים ועד מוצרים, שירותים וכו׳) ומקבלים כתוצאה שמות של אנשים, בלוגים או מותגים. ככל שהאסוציאציה והחיבור חזקים יותר בין המושג לתוצאה כך התוצאה תהיה במקום גבוה יותר (ותקבל יותר תשומת לב), וככה אנחנו גם חושבים. שם של בן אדם = הקשרים שונים. התוצאות והחיבורים לא מתרחשים באופן אוטומטי אלא עם יד מכוונת והרבה מאמצים. חשוב שתהיו פעילים ו ״תמשכו״ קרוב אליכם את המושגים המקצועיים שאתם רוצים להיות מזוהים איתם.

  3. ההתחלה – יצירת מפה. בדיוק כמו שיוצאים לדרך, לפני עידן הוויז, וממפים את המסלולים ונקודות המיון השונות: מהי ההתמחות המדוייקת בה אתם רוצים לבלוט? מי האנשים שנותנים את הטון בתעשייה הזו? (מה שנקרא מובילי ומובילות דעה), מהם האירועים והתאריכים החשובים. תתחילו ללמוד, לעקוב ולהכיר מקרוב.

  4. ככל שאדם ממותג באופן ברור ומוכר יותר בתעשייה שלו – ככה ההזדמנויות שיעמדו בפניו יהיו רבות יותר. זה בדיוק כמו עם מוצרים. אתם תהיו מוכנים לשלם יותר עבור מותג שאתם מכירים, ושנתפס אצלכם (בראש) כאיכותי ו ״נכון״ יותר.

  5. תוכן וערך – לקיחת חלק בשיח המקצועי בתעשייה שלכם מצריכה מכם לנקוט עמדה, להסביר מושגים, לענות על שאלות, להתניע דיונים. כל הדברים האלו נשענים על יצירת תוכן. התוכן יכול להיות כתיבת פוסט, פודקאסט, סרטון, הודעה בקבוצות מקצועיות, תרגום מאמר חשוב, ערוץ טלגרם, ראיונות וכו׳. ככל שיש בתוכן שלכם יותר ערך עבור אחרים, ככה אתם תורמים יותר.

bottom of page