top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

ראיון קצר למכללה האקדמית רמת גן: הכירו את המנטור, מורד שטרן

עודכן: 31 במרץ


מורד שטרן מכללת רמת גן


במסגרת התנדבות שלי כמנטור לסטונדטים במכללה האקדמית רמת גן נערך ראיון קצר איתי. היה חשוב לי להדגיש שם דווקא את הטיפים הפרקטיים לסטודנטים:


״אילו טיפים יש לך לסטודנטים ולבוגרים שיוצאים לדרך?

מאוד חשוב שהבוגרים ידעו שגם כשמסיימים את הלימודים במוסד להשכלה גבוהה, ויוצאים לשוק, הלמידה לא מסתיימת אלא ממשיכה כל יום, כל הזמן. כי בסופו של דבר הידע שלנו, מאפשר לנו לתרום ולקדם את הפעילות שלנו וזה הערך המוסף שאנחנו מביאים לארגון.


כמובן שהתואר חשוב, כי הוא פותח את הדלת להתקבל לעבודה, אבל אפילו אם התעודה נהדרת, לדעתי צריך להפוך את הלמידה למשהו שהוא תמידי. קורה גם שאנשים כ"כ מסתמכים על התעודות, ובמיוחד בתחילת הדרך, שכשהם נתקלים במשהו שלא הסמיכו אותם אליו, או שאין להם את הטייטל הנכון, הם לא מאמינים שהם יכולים לעשות אותו, ומסרבים לנסות.


מהניסיון האישי שלי, הגישה הזו לא נכונה.


לפעמים כדאי להיות אקטיביים, ללכלך את הידיים ולנסות וליזום דברים, ולא רק במסגרת העבודה שעליה משלמים לך, אלא גם בבית, בשעות הפנאי, פשוט כי זה מעניין אותך. זו גם דרך לפתח לבד מיומנויות ונסיון בתחומים ובעשיה שאולי לא ביקשו מאיתנו לעשות, כדי למנף את היכולת שלנו להגיע למקומות מעניינים.


לדוגמה, מי שיקח על עצמו להרים פודקאסט, ילמד לעבוד עם פורמט של RSS ואיך להרים ערוץ בספוטיפיי ובאפל פודקסאט, איך ליצור תוכן ולערוך אותו בתוכנת עריכה, איך לעצב תוכן, להתחיל פרק, להעביר רעיון ולשכנע. יש פה הרבה מאוד עבודה ומחשבה שאם תקחו על עצמכם לעשות, זה יהיה בשבילכם ממש כמו חדר כושר למוח. במיוחד בתחילת הדרך כשהתפקידים מאוד מוגדרים ואין עדיין הרבה חופש ליזום בתוך התפקיד עצמו. כשיוזמים ומרימים דברים, פתאום אנשים שמים לב אלינו ויכולות לצוץ המון הזדמנויות.


זה משהו שאני בעצמי עשיתי וגם כתבתי את הספר "שובר שוויון" שמדבר בדיוק על זה״ -- לקריאת הראיון המלא.

bottom of page