top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

ראיונות עם האנשים שמובילים את ערוצי הטלגרם הכי מעניינים!


ארז דסה


פינה חדשה בערוץ הטלגרם שלי: ראיונות עם האנשים שמובילים את ערוצי הטלגרם הכי מעניינים. פותחים עם ארז דסה, שהקים ומנהל את הערוץ ״חדשות סייבר״. 


1. היי ארז, תוכל להציג את עצמך בקצרה?


ארז דסה, בן 37, נשוי ואב לשלוש בנות, ירושלמי :) עוסק בעולמות הסייבר למעלה מעשור ומפעיל את ערוץ הטלגרם ״חדשות סייבר״ מאוקטובר 2020, אגב, הערוץ הוקם בהשראתו של מורד :)


2. למה פתחת ערוץ טלגרם? מה הניע אותך לעשות את זה?


פתחתי את הערוץ במטרה להנגיש חדשות ואירועי סייבר בשפה העברית ובפשטות. אירועי סייבר לא מקבלים חשיפה רחבה בישראל (אלא אם כן מדובר באירוע מקומי) וחשבתי שהערוץ יכול להיות המקום המתאים לכל מי שמחפש תוכן מהסוג הזה.


3. מה האתגרים הכי גדולים לדעתך בניהול ערוץ טלגרם, בטח לאור הקצבים המהירים של העדכונים שעולים?


האתגר הכי גדול זה העקביות - היכולת להמשיך וליצור תוכן יום אחרי יום אחרי יום, גם בזמנים שלא נח ומשעמם, או יותר נכון, בעיקר בזמנים כאלו.


4. לערוץ שלך יש מעל 24,000 עוקבים (!) וזה אומר הרבה השפעה. אתה יכול לשתף על מקרה בו הפעילות שלך השפיעה או יצאה מגבולות הפלטפורמה לעולם האמיתי?


בערוץ נמצאים אנשים מכל תעשיית הסייבר והטכנולוגיה בישראל מה שמביא לכך שכל פוסט בערוץ נחשף לקהל רחב מאד. זה נכון שבעקבות הערוץ נוצרו קשרים רבים גם בעולם האמיתי אבל ההשפעה הגדולה והחשובה באמת היא בכך שהערוץ הפך למאגר מידע מהגדול בסוגו בעולם בכל הקשור לאירועי סייבר.


אנשים נעזרים בערוץ ברמה יומיומית ביצירת מצגות, כתיבת תוכן, שמירה על עדכניות בתחום ועוד. לעיתים אני מצליח להביא בערוץ מידע ראשוני המסייע לארגונים להתגונן מאירועי סייבר ולעיתים אני מדווח לארגונים באופן אישי על כך שקבוצות תקיפה מנסות לפגוע בפעילות העסקית שלהם ועוד... (כמובן שלא הכל מפורסם לבסוף בערוץ מסיבות שונות...)


5. מה הם שלושת הטיפים שלך לבניית נוכחות בטלגרם לכל מי שקורא את הראיון איתך ומנהל/ת ערוץ משלו בפלטפורמה הזו? שלושת הטיפים:


א. תכתבו על נושא שמעניין אתכם באמת, אם זה לא מעניין אתכם זה לא יחזיק לאורך זמן.


ב. תקפידו על יצירת תוכן בתדירות קבועה, גם כשלא נח, גם כשמשעמם, גם כשאין חשק.


ג. תנו לעוקבים שלכם ערך שהם לא יכולים לקבל במקום אחר, זה יכול להיות גם משהו קטן כמו הנגשת תוכן בינלאומי בשפה העברית, ריכוז מידע רלוונטי שיקל עליהם להיות עדכניים וכו׳. תעשו שימוש ביכולות של טלגרם, כדי להעשיר את הערוץ, צרו סקרים ושאלונים, צרו קבוצת דיונים לערוץ, תשלבו שימוש בבוטים ואוטומציות, תתזמנו פוסטים ועוד ועוד.


לערוץ המעולה של ארז: https://t.me/CyberSecurityIL



 

ערוצי טלגרם מומלצים

אל תפספסו את העדכונים הבאים! 

מוזמנים לעקוב אחרי ערוץ הטלגרם הטכנולוגי ולהירשם לניוזלטר החודשי.

bottom of page