top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

5 עקרונות חשובים למנהלי ומנהלות קהילות מקצועיות – מתוך שיחה איתי באירוע העולמי של Meetup.com



לפני שנתיים היה לי הכבוד להשתתף באירוע עולמי של Meetup.com בו התראיינתי ושיתפתי בגישה שלנו ב- Wix Engineering, לצמיחה של קהילות, עידוד המפתחים והמפתחות שלנו לשתף בידע הייחודי שלהם ושכלול ומינוף כישורים רכים לצד פיתוח מיתוג אישי.


סכמתי חמש נקודות עליהם דברתי בשיחה ושכל מנהל/ת קהילה ומארגני אירועים יכולים לקחת לטובת הפעילות שלהם. השיחה המלאה בתחתית הפוסט:

  1. תהיו פתוחים וחפשו תוכן: הקהילות וקבוצות המפגש המקצועיות הטובות ביותר בדר״כ מונעות על ידי תשוקה לנושא שסביבן התקבצו. הן רודפות אחרי ידע וערך ונמצאות בחיפוש מתמיד אחר סיפורים מקצועיים.

  2. “מה למדת?”: על ידי התמקדות במסקנה או מוסר ההשכל שלמדנו, ולא רק בפרטים של מה שאנחנו עושים במהלך היום-יום המקצועי שלנו, אנו יכולים לספק ערך רב יותר לקהילה שלנו. הערך הזה גם חוזר אלינו ולמרצים שלנו כבומרנג, כי הצגת תכנים מקצועיים, ובמיוחד ההכנה המקדימה שלהם, היא תהליך למידה אישי עוצמתי במיוחד.

  3. תנו לדוברים שלכם להתמקד בשיחות שלהם, אתם תעשו את כל השאר: עם כוח גדול באה אחריות גדולה וכמנהלי קהילות או מארגנים, זו האחריות שלכם לעזור לדוברים ולדוברות שלכם. בהכול. בין אם מדובר בלוגיסטיקה, קידום ועיצוב המצגת, הכל בכדי שיוכלו להתמקד בהכנת התוכן כך שיעבור באופן הטוב ביותר. שוב, הכל במטרה לספק כמה שיותר ערך לקהילה שלכם.

  4. להילחם בהתנגדות: בספרו, מדבר סת’ גודין על ההתנגדות, כוח שלילי שנמצא בתוכנו ומונע מאיתנו מלממש את עצמנו ולהגיע לדברים גדולים. סת׳ טוען שלכולנו יש נטייה להרגיש שאין לנו מה להציע לאחרים, או שהפרספקטיבה והידע שלנו הם ברמת הבסיס וזהים לזה של כולם. זו טעות נפוצה ומסוכנת. חשוב לעזור לחברי הקהילה (ולעצמנו!) להסתכל אחורה ולהבין את המסע שהם עברו בשביל להשיג את הידע וההבנה שיש להם היום, מה שנראה להם, בטעות, כברור מאליו. רק תחשבו כמה הרצאות מעולות ושיתוף ידע הלכו ככה לאיבוד…

  5. להיות כמו עיתונאי: העיתונאים נמצאים תמיד במרדף אחרי סיפורים טובים. מצד שני, הם גם פיתחו אוזן נהדרת ומפעילים רדארים עוצמתיים לשמועות ורכילות של דברים מגניבים שקורים בתעשייה ושווים שיתוף ושיח בקהילה שלכם. תקשיבו באופן אקטיבי.


מוזמנים לצפות בשיחה המלאה מתוך האירוע:





bottom of page