top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

המתמיד מנצח: 5 לקחים מהספר Crush It של גרי ויינרצ'ק

עודכן: 25 בדצמ׳ 2023

גרי, שנחשב למוביל דעה בולט בכל מה שקשור ליזמות ושיווק, הוא מהגר שצמח בזכות הרבה התמדה ושימוש חכם ברשתות חברתיות. הוא קיבל עסק משפחתי למכירת יין, ובעזרת יצירת תכנים והרבה שימוש ברשתות החברתיות הפך את העסק (ובמיוחד את עצמו) לתופעה.


גרי ויינרצ'ק


הנה 5 תובנות חשובות ופרקטיות מתוך הספר שלו:


1. אחד תמיד יותר גדול מאפס: ההבנה שכל דבר אקטיבי שאתם בוחרים לעשות, מללמוד נושא חדש, ציוץ מקצועי ועד שיתוף מאמר מקצועי מהתעשייה שלכם, עדיף בהרבה מ- לא לעשות דבר. גם אם אתם מרגישים שהתוצאה שאתם מקבלים היא קול דממה דקה, גם אם אתם לא מאמינים שמישהו נתקל (או ייתקל בעתיד) בפעילות שלכם וגם אם אתם לא יודעים מתי הידע שלמדתם יבוא לידי שימוש – תמשיכו.


זה טוב בהרבה מלא לעשות דבר. אף פעם לא תדעו מי ייתקל בתוכן שלכם וכמה המפגש הזה יוכל למנף אתכם.


2. תוכן, תוכן, תוכן - תוכן מניע את הכול: תחשבו על כמה תוכן אתם צורכים ביום. מתוכניות טלוויזיה, עד ספרים, רדיו ומאמרים. תוכן מניע אנשים, תוכן משפיע על אנשים. אז כן, אתם צריכים לייצר תוכן. ולא משנה אם הוא ויזואלי, קולי או טקסטואלי - הוא צריך להיות איכותי ולתת ערך.


אגב, אנשים מתקשים ביצירת תוכן, אבל לא מפנימים שהכול זה תוכן, וכל התנסות שהם חווים - יכולה להיות תוכן. נפגשתם עם מישהו מעניין? זה תוכן! קראתם ספר מעניין? זה תוכן מעולה!



הספר של גרי ויינרצ'ק


3. בניית שם לעצמך - זו לא זכות, זו חובה: אתם יכולים להיות הכי טובים במה שאתם עושים, אבל אם אף אחד לא יודע את זה - אז אתם מפסידים, וגם התעשייה מפסידה. יכול מאד להיות שפספסתם לאורך הדרך הרבה הזדמנויות מעניינות, פשוט כי לא נתתם לאנשים נוספים להכיר אתכם ולהתרשם מהידע והכישרון שלכם. הקידום העצמי-מקצועי שלכם צריך להתחיל היום.


4. בחרו את צורת הביטוי שנוחה לכם: יש לכם ידע ואתם רוצים להתחיל לשתף אותו עם אחרים - מעולה. תתחילו מצורת הביטוי שנוחה לכם. לא חייבים לרוץ לבמות הכנסים הכי גדולים בעולם אם אתם לא אוהבים לדבר מול קהל (כרגע, כי אתם צריכים לעבוד גם על זה), אין חובה להרים ערוץ יוטיוב אם כרגע זה לא נוח לכם.


בחרו את צורת הביטוי הנוחה לכם, ומשם נסו להתפתח לצורות אחרות. כל צורת ביטוי נוספת היא יכולת חדשה ומשופרת שאתם מנכסים לעצמכם – והיא עוד סופט-סקיל אדיר לטובתכם, פלוס הזדמנות לחשיפה מול קהל חדש.


5. התמדה, התמדה, התמדה: זה בדיוק כמו ללכת לחדר כושר - אתם לא תגיעו לרמת הכושר, או תשיגו את צורת הגוף הרצויה בעינכם מלהגיע לחדר כושר פעם אחת, פעמיים או שלוש. זה תהליך. והוא ארוך. וצריך הרבה סבלנות. העולם כל הזמן מתנצח בשאלה ״מי מנצח?״, יש משפט שטוען ש- ״החזק מנצח״, ויש משפט שאומר ש- ״המסתגל מנצח״. גארי טוען (ואני מאד מתחבר) ש- ״המתמיד מנצח״.



רשתות קשרים, קהילות ומיתוג אישי

עוד תובנות ופרקטיקות בנושאי מיתוג אישי, קהילות ונטוורקינג עסקי - בספר ״שובר שוויון: על כוחם של רשתות הקשרים, הקהילות והמיתוג האישי״


 


ערוץ טלגרם טכנולוגי

אל תפספסו את המאמרים הבאים!

מוזמנים לעקוב אחרי ערוץ הטלגרם הטכנולוגי ולהירשם לניוזלטר החודשי.

bottom of page