top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

הקשר המעצים בין כתיבת בלוג לקריירה שלכם: 6 כישורים חשובים שנרכשים בעקבות כתיבת בלוג

את הבלוג הראשון שלי התחלתי לכתוב בשנת 2007 (!). מה שהתחיל כתהליך קשה, מתאגר ולא טבעי הפך לחדר כושר מחשבתי, הרחיב משמעותית את רשת הקשרים שלי ושימש כנכס דיגטלי יקר ערך שהשפיע רבות על הקריירה שלי. בראייה לאחור, הנה 6 כישורים שרכשתי בגלל הכתיבה (וההתמדה!) בכתיבה ברשת.

Photo by Jon Tyson on Unsplash


1. אתם העורכים: אתם יכולים לכתוב על מה שאתם רוצים והכפתור ״פרסום״ נתון לשליטתכם הבלעדית. אבל זה גם אומר שאתם אחראים לכתיבת תוכן בעל ערך, המבוסס על עובדות וידע מדוייקים. ברגע שאתם מבינים שאתםהעורכים של עצמכם אתם בעצם מאצילים ומעניקים לעצמכם את האחריות ללמוד ולהבין לעומק את הדברים שאתם כותבים עליהם. כמות הידע (ואולי לא פחות חשוב - היכולת ללמוד!) שרכשתי לאורך השנים בגלל העובדה שאני צריך לעמוד מאחורי התכנים שלי, העניקה לי זוויות ראייה מגוונות ורחבות.

2. כישורי יצירת תוכן ותקשורת: כתיבת הבלוג שלי, פוסט אחר פוסט, עזרה לי ללטש את הכתיבה (בהתחלה בעברית ואחר כך באנגלית) ולארגן את המחשבות שלי. לאט לאט, גם תרגלתי ולמדתי איך להציג את הרעיונות שלי בצורה פשוטה וברורה, כך שאחרים יוכלו להבין אותם בקלות. היכולת להתרכז בעיקר ולהסביר רעיונות בצורה פשוטה עוזרים לי בכל יום, בכל פגישה ובכל מייל שאני שולח.

3. השם שלכם נע קדימה: זה לקח זמן, אבל לאורך הדרך פנו אלי מאתרי חדשות מובילים בבקשה לכתוב אצלם טורי דעה. מלבד ההתרגשות והכבוד הגדול, אילו היו הזדמנויות ייחודיות שעזרו לי לבסס את השם המקצועי שלי ולהכיר אנשים חדשים בתעשייה. את העבודה המעניינת באמת הראשונה שלי (משרד רוה״מ, הובלת היוזמה הרשמית הראשונה של GOV 2.0) הצלחתי לקבל בזכות הבלוג ואחרי שאנשי המשרד קראו אותו, והבינו שיש לי את הידע הדרוש בשביל הפרויקט.

4. חיפוש בגוגל: עם בלוג או אתר משלכם יש לכם שליטה יותר טובה (אם כי מוגבלת) על התוצאות המתקבלו בגוגל כשאנשים מחפשים את השם שלכם ומילות מפתח שהייתם רוצים להופיע בצמוד אליהן. במבט קדימה - עכשיו צריך לדעת להשפיע על ChatGPT...

5. נטוורקינג על סטרואידים: השתמשתי בבלוג שלי כדי לראיין כמה מהאנשים החזקים ביותר בסביבה. ממנהל קמפיין הנשיאות של הנשיא ארה״ב לשעבר ברק אובמה ועד ליועץ החדשנות הבכיר של קלינטון וסופרים רבי מכר כמו סת׳ גודין וג'וזף פיינדר. התחברתי אליהם בעבר כבלוגר שיכול לתת להם חשיפה לקהל קוראים ישראלי, ועד היום יש לי ערוץ פתוח אליהם.

6. כוחה של המילה הכתובה: כן, אנשים קוראים את מה שאתם כותבים. וכן, התוצאות יכולות להיות מפתיעות ועוצמתיות. הנה דוגמה נחמדה - במקרה אחד בו כתבתי על פרצת אבטחה עם כרטיס הרב-קו, התקשורת נתנה למאמר שלי פרסום ומינוף שגררו כינוס ועדה דחופה בכנסת שדנה בנושא.

אל תעצרו - תייצרו!

 

אהבתם? מוזמנים לשתף ולהצטרף ל-4,800 מנויים על ערוץ הטלגרם שלי ו-להירשם לניוזלטר!

bottom of page