top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

מדריך קצר: בניית המותג האישי שלכם – 5 צעדים ראשונים

עודכן: 12 ביולי 2023


מדריך לבניית מותג אישי

אז החלטתם לבסס ולבנות את המותג האישי שלכם. כל הכבוד! זו החלטה חשובה מאד ואני מקווה שגם תראו את התוצאות (החיוביות) שלה בפועל. אז איך מתחילים? הנה מדריך קצרצר ומתומצת עם 5 צעדים ראשונים שיעזרו לכם להתחיל כבר עכשיו (אם אתם רוצים עוד - תמיד מוזמנים להרשם לניוזלטר שלי)

צעד 1 – מיפוי והרבה מחשבה

כמו כל מסע ניווטים בצבא (מודה ומתוודה, הייתי נפל מוחלט בפעילויות האלו. פעם אפילו הגעתי בטעות לשטחים שהיו סגורים לניווט ונאלצו לעצור אותי בקשר, להגיע לאסוף אותי), צריך להתחיל מקריאה ולמידה של המפה.


ה-״מפה״ שאני מתייחס אליה היא המפה של התעשייה שלכם, וכוללת אלמנטים כגון: כנסים, מובילי דעה, ארגונים וחברות, מילות מפתח, אתרים ופלטפורמות חשובות ותאריכים בעלי חשיבות.


מיפוי נוסף הוא מיפוי פנימי. מהם החוזקות שלי, מה מלהיב אותי, לאן אני רוצה להגיע, באיזו תעשייה אני רוצה להשתלב (ככל שנגדיר את החלק הזה באופן מדויק וצר יותר – כך נדע להשתלב טוב יותר), אילו יחידות תוכן יש לי כבר בחוץ (מאמרים שכתבתי, וידאו שלי ביוטיוב, מצגות בסלייד-שייר), אזכורים בתקשורת וכו׳.


בשלב זה צריך להשקיע המון זמן במחשבה, חיפוש וקריאה.

צעד 2 – הקצאת זמן

בניית מיתוג אישי-מקצועי דורשת לא מעט משאבים, כגון: מחשבה, יצירתיות, כתיבה ותשומת לב.


המשאב הראשוני שצריך להשקיע הוא באופן מודע לפנות לכך זמן. מה צריך לעשות בצעד הזה בפועל? לעבור על היומן ולראות איפה יש מקום פנוי (ואם לא – אז לפנות), לטובת פעילויות בניית המותג שלכם.


כדאי ממש לקבוע ביומן שלכם את הזמן אותו אתם מקדישים לבניית המותג האישי שלכם, ולא לתת כמעט לשום דבר לפגוע בזמן הזה. והנה המסר הכי חשוב בקשר לצעד הזה – אם לא תקצו לזה זמן, זה פשוט לא יקרה.

צעד 3 – יצירת וחיפוש תוכן

יצירת תוכן היא אולי הצעד הכי מורכב ומאתגר שיש. זה אתם מול המחשב, אחרי שכבר עשיתם מיפוי והקצאתם זמן. עכשיו צריך לקחת את הידע המקצועי שלכם, לזקק אותו, לפרוט את התובנות שלכם – ולתרגם אותם ליחידות תוכן בעלות ערך שניתן לחלוק עם אחרים ולהוסיף לשיחה ברשת.

כתיבת מאמרים זה צעד ברור מאליו, אבל הנה כמה רעיונות וכוונים שונים:

  • חיפוש שיחות רלוונטיות ברשת ולהשתלב בהן בעזרת תגובות שמוסיפות זוויות חדשות לדיון המקצועי

  • תכנון של מהלך ארוך טווח יותר, כגון השתלבות או יצירת פודקאסט

  • בחינה של חשבונות שונים של מובילי דעה בתחום ולמידה ממה שהם עושים

  • תכנון של סדרת מאמרים ומדריכים

  • הקלטת סרטון יוטיוב

  • בניית מחסנית של תכנים מקצועיים לשיתוף

  • פנייה למוביל/ת דעה לטובת ראיון קצר

  • עבודה על אלמנטים תומכים: תמונת פרופיל טובה, כתיבת אודות מעודכן יותר, וכו׳

  • חיפוש תכנים מעולים לשיתוף (אינפוגרפיקה, לדוגמה, זה תמיד רעיון טוב!)

  • חיפוש באתרים והבלוגים המטבילים בתחומים שלכם (על מה הם כותבים? מי הכותבים שלהם? מה הנושאים החמים כרגע?)

צעד 4 – יאללה, פעולה

יש מאמר מוכן? – לפרסם! יש שיחה מקצועית מעניינת ורלוונטית שמצאתם? – לקחת חלק ולהגיב! הרבה אנשים שיצא לי לדבר איתם מאד חוששים מהשלב הזה כי הוא בעצם חושף אותם, ואז אולי ילעגו או יבקרו אותם. עצה שלי – אל תקשיבו לחששות האלו, תמשיכו קדימה ותפעלו. אם אתם לא תדאגו לעצמכם ותקדמו את עצמכם – אף אחד לא יעשה את זה במקומכם.


פעילים לינקדאין? – ספרו על המאמר החדש שלכם! מצייצים בטוויטר? – תייגו מוביל דעה רלוונטי על הבלוג החדש שלכם! בנוסף, תמיד תחשבו ירוק – זה שפרסמתם מאמר לפני חודש ושתפתם אותו, לא אומר שלא ניתן לשתף אותו שוב אם הוא עדיין רלוונטי ועדכני. תמיד תצאו מנק׳ הנחה שרוב העוקבים / חברים שלכם לא נתקלו בפרסומים השונים שלכם ברשתות החברתיות השונות, היות וגם ככה הפיד שלהם עמוס לעייפה.

צעד 5 – סטייט אוף מיינד של מותג

בצעד הזה אתם נדרשים לנסות ולחשוב כמו מותג. מותגים תמיד מחפשם חדשות חיוביות, איזכורים ודרכים למנף ולהזכיר את שם המותג שלהם. אתם לא צריכים לרוץ ובכוח לשתף כל מחשבה מקצועית שלכם, או להדחף בכוח לאירועים. מה שאתם כן צריכים לעשות זה לנסות ולראות איך פעילויות שונות בהם אתם לוקחים חלק, ממצבת אתכם כמומחים בתחומכם.


לדוגמה – הזמינו אתכם להיות מנטורים בהאקתון? אחלה! דברו על זה, תכתבו על זה, תנסו לזקק את האירוע ולספר מה למדתם. העברתם הרצאה לסטודנטים? נהדר! ספרו על מה בדיוק דיברתם ושתפו את המצגת המקצועית עצמה ברשת. והכי חשוב – תיזמו את ההזדמנויות האלו.

… ותמיד כדאי לחזור לצעד מס׳ 1

היות ומדובר בתהליך ארוך ומשתמשך, חשוב לבצע חזרה ובדיקה עצמית. מבלי להכנס לעומק, רק אציין שרצוי לחזור לשלב 1 (מיפוי פנימי וחיצוני) מפעם לפעם, במטרה ללמוד ולהעמיק את הפרטים השונים שנמצאים ע״ג המפה שיצרתם. האם יש ברשתוכם ידע חדש שמלהיב אתכם? האם גיליתם עוד מובילי דעה ששווה ללמוד מהם או לתקשר איתם? האם יש כנסים מעניינים באופק שלא הכרתם ושווה לסקר ולהשתתף בהם? וכו׳


bottom of page