top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

על משבר מקצועי, צמיחה ופעילות גם ללא טייטל


מורד שטרן על מיתוג אישי

"לפני כמה שנים עברתי משבר. או כמו שאני קראתי לו: מצב חירום תעסוקתי. מצאתי את עצמי בלי עבודה וכאבא לילדים קטנים, המצב הזה היה מאיים ומלחיץ מאד. כחלק מהניסיון שלי להביא לסוף המשבר עברתי על רשימת אנשי הקשר שלי וניסיתי למצוא מישהי או מישהו שארגיש בנוח לפנות אליהם לעצה, סיוע או עזרה ממשית במציאת עבודה חדשה.


הרשימה הזו הייתה קצרה במיוחד וההבנה שאין בה כמעט אף אחד שאני יכול לפנות אליו היתה כואבת מאד. זה היה שיעור מהותי על חשיבותם קשרים ועל הכוח שיש לקהילות מקצועיות ומיתוג אישי. היה לי ברור שאני צריך לקחת את השיעור הזה ולפתח אותו. ממש כמו שריר, להתחיל לאמן אותו ולבנות אותו. הצלחתי למצוא עבודה שלא היתה עבודת חלומותי, אבל בהחלט הספיקה בשביל להוריד את מפלס הלחץ, והפכתי את הלקח שלמדתי מהזנחה מקצועית - לאנרגיה ומוטיבציה לבנות ולבסס את המיתוג האישי שלי.


התחלתי לכתוב בלוג, הקפתי את עצמי באנשים מעניינים והקמתי קהילות מקצועיות. כתבתי טורי דעה באתרים כלכליים, יזמתי מיטאפים והשקעתי בפיתוח ה-Soft Skills שלי כמו דיבור מול קהל ותקשורת. ההתנסויות האלה הובילו אותי לצלול לעולמות המיתוג האישי, הקהילות והנטוורקינג, שם ראיתי את את ההשפעה המדהימה שיכולה להיווצר אם אנחנו משקיעים בעצמנו, מתפתחים ותורמים לקהילה.


זה מה שאני עושה היום בוויקס. זכיתי להצטרף ל-Wix Academy לפני שש וחצי שנים. היום אני יכול להגיד שאני עובד במקום עבודה מהחלומות ומאוד נהנה בתפקיד שלי. במסגרת התפקיד שלי אני אחראי לבנות ולהדהד את הברנד שלנו, Wix Engineering, ולפתח את קהילת המפתחים שלנו בארץ ובעולם. אחד הדברים האהובים עליי כאן הוא הדגש שאנחנו שמים על צמיחה אישית ומקצועית של המפתחות והמפתחים שלנו. בעיניי, וויקס היא בית הספר הטוב ביותר להייטק, ואני חושב שחלק גדול מזה נובע מפיתוח העובדים שלנו, מהמעורבות שלהם בקהילת המפתחים ומהתרומה של הידע שלהם לחיזוק תעשיית ההייטק.


במהלך העבודה שלי בוויקס, החלטתי שאני מאגד את כל התובנות שלי, הרעיוניות והפרקטיקות, לספר אחד: ״שובר שוויון: על כוחם של רשתות הקשרים, הקהילות והמיתוג האישי״. חלק גדול מהתוכן שכתבתי בספר שלי נגזר ממה שלמדתי בשנים שאני עובד פה. בין אם אתם רוצים לבנות קהילה מאפס או להגדיל את הפעילות של הקהילה שלכם או אפילו לטפח את המותג האישי שלכם, הטיפים האלה עזרו לי להגיע לאן שאני נמצא היום ואני יותר שמח להעביר אותם הלאה:


1. ליזום אל תחליטו בעצמכם שאתם לא מקצועיים מספיק או שאתם לא נושאים את הטייטל הנכון כדי לשתף מהידע או הניסיון שלכם. גם לי לא הייתה הסמכה להתמודדות עם מצבי חירום כשבניתי מפה ומיפיתי את האזורים שבהם השתוללו שריפות ב-2016 בתקופה שהן השתוללו וזרעו הרס בישראל - אבל זיהיתי את הצורך למפה שכזו, בניתי אותה בעזרת הכוח העצום שיש לקהילה והתוצאה: המפה אומצה לשימוש על ידי חיל האוויר, הוטמעה באתרי חדשות בארץ ובעולם וצפו בה למעלה מ-800 אלף איש. כשיש לכם איך לתרום - תפעלו.


2. תהיו עקביים אם אתם רוצים לבנות נוכחות מקצועית חזקה אתם חייבים להתמיד. יש דברים שאתם לא יכולים לבקש ממישהו לעשות עבורכם - תחזוק תוכן ונראות מקצועית זו עבודה לכל דבר והתמדה היא שם המשחק. ממש כמו לסגל לעצמכם אורח חיים בריא, לכל אחד יש את הקצב שלו וכל אחד מרכיב לעצמו תוכנית שתהיה לו טובה והוא יוכל לעמוד בה - גם בבניית תוכן לרשתות. תמצאו את הקצב שלכם, אבל תתמידו.


3. תפנו זמן מוטיבציה מופיעה ונעלמת, ואסור לבנות עליה. מה לא נעלם? הרגלים. על ידי שמירת זמן קבוע ביומן שמוקדש לבניית רשת הקשרים שלכם, הלמידה, הנוכחות והפעילות שלכם בקהילות - תוכלו להגדיל את הקהילה שלכם ולהגדיל את הערך שלכם עבורה, ולהיפך".

bottom of page