top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

שנו את משוואת הכוחות: עברו מקהל המושפעים - לבמת המשפיעים

בין שלל המפורסמים ובעלי ההשפעה שלקחו חלק בקידום פרויקט ״שעת הקוד״ (פרויקט לקידום אוריינות טכנולוגית בקרב ילדים אמריקאים) היה גם נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה.


Photo by Nathan Dumlao on Unsplash

בסרטון מיוחד לפרויקט אמר הנשיא: "אל תסתפקו בלקנות משחק וידאו חדש - צרו משחק. אל תורידו את האפליקציה הכי חדשה שיש - עצבו אותה".


על פניו המשפט הגיוני וברור, אבל אם מסתכלים לעומק - יש פה רעיון שכולנו צריכים ליישם.


כולנו מבינים שקל יותר לצרוך תוכן - לראות סרטון, לשמוע שיר, לשחק באפלקציה או לגלול את הפיד ברשת החברתית - קלי קלות ואפילו כיף.


הקלות הזו מאפשרת לרעיונות, אג'נדות ותפיסות אחרות לעצב אתכם. זה לא תמיד רע, יש תכנים חיוביים כמו שיש שליליים, אבל כך או כך -אתם בעמדת הנחיתות במשוואה של המושפע מול המשפיע.


כולנו מבינים שקשה יותר ליצור תוכן - לכתוב מאמר, להקליט פודקאסט, לבנות קהילה, לפתח אפליקציה או לפרסם ספר. זה מאתגר, מורכב ולא תמיד כיף גדול.


אבל רק השקעה ומאמץ ביצירה של תוכן *תשנה בפועל את משוואת הכוחות של ההשפעה.*


רק אם תכתבו את המאמר שיציג את הרעיון שלכם, תקליטו את הפודקאסט שישתף מהניסיון שלכם, תצלמו את הסרטון שישתף את התובנות שלכם, תבנו קהילה של קולגות מהתעשייה שלכם, או תכינו הרצאה למיטאפ שיציג את האתגר המקצועי שפיצחתם - אתם תנכסו לעצמכם יותר השפעה, ולא תהיו רק בעמדה פאסיבית.


איך עושים את זה? פשוט מתחילים.


כן, פשוט ללכלך את הידיים לייצר ולבנות. אין רגע מושלם ואין פלטפורמה מושלמת - פשוט צריך להתחיל ליצור וככה לבנות השפעה ולשנות את מאזן הכוחות.



bottom of page