top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

11 שיעורים חשובים שלמדתי מהובלת קמפיין גיוס ההמונים של הספר שלי

הספר שלי "שובר שוויון על כוחם של רשתות הקשרים, הקהילות והמיתוג האישי" שראה אור בתחילת השנה, התחיל את דרכו בקמפיין גיוס המונים בהדסטארט תחת השם קהילות, קשרים ומיתוג. בקמפיין שלו, זכה הספר ל- 219% אחוזי גיוס, טייטל ״בחירת הצוות״, והצליח לגייס מעל 20% מהיעד בפחות מ- 24 שעות להשקה של הקמפיין.


אחרי כמה פניות שהגיעו אליי בבקשה להתייעץ על הקמפיינים שלהם - ישבתי וסכמתי מה למדתי מהתהליך.



שתי הערות חשובות לפני שמתחילים:

  1. הסכום שגויס מהתהליך היה אפילו גבוה יותר, לאור תמיכה של הקריה האקדמית אונו שלא מגולמת בקמפיין בהדסטארט

  2. הקמפיין בהדסטארט הוא רק חלק מהמסע. למדתי המון מתהליך כתיבת הספר, ועכשיו גם מההתמודדות עם העריכה, ההדפסה והשילוח. מאמר עתידי יעסוק גם בחלקים האלו.


אז, הנה 11 שיעורים חשובים שלמדתי מהובלת קמפיין גיוס ההמונים של הספר שלי:


1. תעיזו: אני מודה שפחדתי לצאת עם הקמפיין. פחדתי שלא אצליח לגייס את הסכום שקבעתי, ואז - מה זה אומר עליי ועל הספר שכתבתי? ההמלצה שלי - אל תפחדו. צאו לדרך. אתם תופתעו לראות עד כמה הסביבה שלכם תשמח לעזור ולתמוך. אגב, אם נכנעתם לפחד ונשארתם ללא עשייה - אז בכל מקרה הפסדתם.


2. ״אין הנחתום מעיד על עיסתו״: אתם יכולים לשתף ולספר עד כמה הפרויקט שלכם נפלא, אבל עם כל האמון שיש לאנשים כלפיכם, אתם כמובן משוחדים. עם זאת, אם אחרים משתפים ומרימים לפרויקט שלכם עם המעגלים החברתיים שלהם - החשיפה והאמון כלפי הקמפיין גדלים. בקשו עזרה ושיתוף מאנשים שאתם ביחסים טובים איתם.


3. מעגלים רחוקים רוצים לראות הצלחה: הדסטארט ממליצים שלא לצאת עם הכרזה על הקמפיין לרשתות החברתיות בימים הראשונים שלו, אלא לשלוח רק למשפחה ולחברים קרובים. למה? כי המעגלים הרחבים יותר, אלו שרחוקים מכם, צריכים יותר מאשר ההתלהבות שלכם. הם רוצים לראות שיש אחרים שהשקיעו. ככל שהקמפיין הצליח יותר, כך הצלחתי פחות ופחות לזהות את שמות האנשים שהצטרפו ותמכו בפרויקט שלי.


4. ויזאליזציה: אחד הדברים החכמים שעשיתי לפני השקת הקמפיין היה להתעקש על הפקת ויזואל מקצועי של הספר עם מעצבת. כלומר, ממש תמונת הספר עם הכריכה המעוצבת. למה? כי להסביר לאנשים על מה המוצר שלכם זה דבר אחד, להראות להם אותו, זו כבר תוספת חשובה מאד ביצירת האמון והביקוש. ככה זה הספר היה נראה בגרסה הראשונה:


5. וידאו: אני לא מאד מתורגל מול וידאו, אבל אזרתי אומץ ובסרטון קצר ניסיתי להעביר את העקרונות של הספר שבקמפיין. הפוקוס בסרטון היה על הערך שבספר (ראו נקודה הבאה), וגם נתן לתומכים הפוטנציאליים יכולת לראות מי עומד מאחורי הקמפיין וליצור סביבה עם יותר שקיפות - מה שמעלה את רמת האמון. ככה זה היה נראה:




6. ״מה הערך״: עם כל הכבוד לחלום שלכם, הקמפיין צריך לקבל דגש גדול מאד על הצד השני של המשוואה - התומכים. אלו שמקבלים הצצה ליוזמה ולשאיפות שלכם, אבל גם צריכים לראות ערך כלשהוא שמגולם שם עבורם. זו יכולה להיות תחושה טובה של סיוע, התנסות או מוצר שבאמת רלוונטי ומעניין אותם.


7. קמפיין הוא גם יצירת קהילה: כחלק מהקמפיין חשוב לעדכן את התומכים שלכם בהתקדמות ובהישגים. הם שמו כסף, האמינו בכם והם חלק מהמסע. למעשה, פה שמתי לב למשהו מעניין: אנשים שתמכו בקמפיין (ולא הכרתי אותם), נטו בקלות יחסית להיענות לקריאה לעקוב אחרי עדכונים בפלטרפומה אחרת (נגיד בערוץ הטלגרם או בטוויטר שלי). עושה רושם שהעובדה שהשקיעו מכספם יצר אפקט של עניין, או אמון, שהתגלגל הלאה לפלטפורמות נוספות.


8. אתם תופסים אנשים בזמן הלא נכון, או לא תופסים אותם בכלל: לאורך כל תקופת הקמפיין, חזרו שני דברים מעניינים: 1) אנשים שיחסית קרובים אלי, נתקלו רק בשיתוף השלישי או הרביעי על הספר (ואז תמכו), כשלפני זה הם לא הכירו בכלל את הספר או הקמפיין שמקדם אותו. 2) אנשים שנתקלו שוב ושוב בשיתופים של הקמפיין (הם עשו לייק או הגיבו), אבל רק בשיתוף החמישי או השישי - נכנסו לקמפיין ותמכו בפועל. כלומר: שתפו, שתפו, שתפו. אנשים מפספסים, או שאנשים נתקלים בשיתופים שלכם בזמן לא מתאים, וצריכים תזכורת.


9. אתם חזקים יותר כשאתם מגיעים עם: עשייה רלוונטית ועקבית שמגבה את הפרויקט שלכם, קהל עוקבים, קהילה שבניתם או ערוצים שמנוהלים על ידכם ויכולים לדחוף את המסר שלכם על הקמפיין. הקמפיין הזה גרף מעל 20% מהיעד, בפחות מ- 24 שעות להשקה, רק בגלל קהילה חזקה שהקמתי בעבר וללא שום שיתוף חיצוני. והנה לכם עוד סיבה טובה להשקיע בפעילויות מיתוג אישי, קהילות ונטורקינג.


10. תחגגו הישגים קטנים: חציתם את רף ה- 25% גיוס? ספרו על זה. קבלתם תגובות חמות על הפרויקט? תמנפו את זה. הצלחתם להיות בחירת הצוות? שתפו ותעדו. צרו ושדרו את המסר שהקמפיין נוסק וצובר תאוצה. הנה דוגמה לחגיגה כזו שהכנתי ושיתפתי במהלך הקמפיין:


11. אנשים טובים באמצע הדרך: לאורך הקמפיין יש לא מעט רגעים קשים שמצריכים הרבה תמיכה, שיתופים, עצות ומילים מעודדות. בנו לכם ״קבינט״ של אנשים שמוכנים שתרימו אליהם טלפון בשביל הרגעים הקשים והטובים. תודה גדולה ממני ל- רן בר-זיק, אתגר שפיבק, אור אלון וישי כץ שינפלד וכמובן אשתי שנאלצה עוד בערב הראשון של הקמפיין לשמוע צרחות של ״יואו!! מישהו תמך בקמפיין!!״, בעוד אני יושב על המחשב ולוחץ ריפרש שוב ושוב.


אני מקווה שהתובנות האלו יעזרו לכל מי שמתכננ/ת לצאת עם חלום, יוזמה ופרויקט חדשה. תודה גדולה לכל מי שתמך!


אגב, אם אתם רוצים לדעת אפילו יותר - כחלק מהצלחת הקמפיין התראיינתי לפודקאסט החדש הדסטארט. אתם מוזמנים לשמוע את הסיפור המלא בפרק הזה: כל מה שלא סיפרו לכם על קהילות - מורד שטרן בפודקאסט של הדסטארט:


bottom of page