top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

זו חובה לבנות שם מקצועי, התוכן הוא תמיד המלך ועוד: 5 תובנות חשובות מהספר Crush It


Photo by Jakob Owens on Unsplash

גארי ויינרצ׳ק, Gary Vaynerchuk, נחשב למוביל דעה בולט בתחום של מיתוג ורשתות חברתיות. גארי הוא מהגר סובייטי שצמח בארה״ב בזכות הרבה מאד קידום אישי, התמדה ושימוש חכם ברשתות חברתיות. סיפורו האישי מתחיל אחרי שלקח עסק משפחתי למכירת יין, ובעזרת תוכן, טקטיקה והרבה שימוש ברשתות החברתיות – הפך את העסק (ובמיוחד את עצמו) לתופעה.


גארי פרסם כמה וכמה ספרים, כולם כמובן, בתחום של מיתוג, שיווק ושימוש ברשתות חברתיות. בחרתי לקרוא את הספר האחרון והכי מעודכן שלו – Crush It. יש הרבה מאד תובנות שאני לוקח מהספר הזה – ואני באמת ממליץ לכל אחד שרוצה לקחת את החיים המקצועיים שלו לשלב הבא – לקרוא את הספר הזה, אבל נתחיל בחמש הנקודות האלו:

1. בניית שם מקצועי לעצמך (מיתוג אישי) – זו לא זכות, זו חובה: אתם יכולים להיות הכי טובים במה שאתם עושים, אבל אם אף אחד לא יודע את זה – אז אתם מפסידים, וכן, גם התעשייה הפסידה.


יכול מאד להיות שפספסתם לאורך הדרך הרבה מאד הזדמנויות מעניינות, פשוט כי לא נתתם לאנשים נוספים להכיר אתכם ולהתרשם מהידע והכישרון שלכם. הקידום העצמי-מקצועי שלכם צריך להתחיל היום. איך מתחילים? אפשר להיעזר בפוסט שכתבתי ״מדריך קצר: בניית המותג האישי שלכם – 5 צעדים ראשונים״.

2. תוכן, תוכן, תוכן – תוכן מניע את הכול: תחשבו על כמה תוכן אתם צורכים ביום. מתוכניות טלוויזיה, עד ספרים, רדיו ומאמרים. תוכן מניע אנשים, תוכן משפיע על אנשים. אני חוזר על המשפט החשוב הזה – תוכן מניע אנשים, תוכן משפיע על אנשים. אתם צריכים לייצר תוכן. ולא משנה אם הוא ויזואלי, קולי או טקסטואלי. הוא צריך להיות איכותי, מקצועי ולתת ערך.

וחשוב להבין, ״ערך״ זה דבר שמשתנה מתעשייה לתעשייה. ידע ועדכונים שרלוונטיים למי שתחום הרכב, כנראה שבעל ערך נמוך יותר עבור מי שבתעשיית המזון המהיר. מתקשים ביצירת תוכן? למה? תמיד תזכרו – הכול זה תוכן, וכל התנסות שאתם חווים – היא תוכן. נפגשתם עם מישהו מעניין בתעשייה שלכם? זה תוכן! קראתם ספר מקצועי? זה תוכן מעולה! (הפוסט הזה, זו דוגמה חיה לכך) 3. אחד תמיד יותר גדול מאפס: אחת הנקודות החשובות ביותר. צריך להבין, כל דבר אקטיבי שאתם בוחרים לעשות, מללמוד נושא חדש, ציוץ מקצועי ועד שיתוף מאמר מהתעשייה שלכם, עדיף בהרבה מאשר לא לעשות דבר. כל פעילות, קטנה ככל שתהיה, יש לה משקל.

גם אם אתם מרגישים שהתוצאה שאתם מקבלים היא קול דממה דקה, גם אם אתם לא מאמינים שמישהו נתקל (או ייתקל בעתיד) בפעילות שלכם וגם אם אתם לא יודעים מתי הידע שלמדתם יבוא לידי שימוש – תמשיכו. זה טוב בהרבה מלא לעשות דבר. והעתיד יכול להפתיע. 4. בחר את צורת הביטוי שנוחה לך: יש לכם ידע ואתם רוצים להתחיל לשתף אותו עם אחרים? מעולה. תתחילו מהפלטפורמה (למשל, תתרכזו דווקא בלינקדאין) ומצורת הביטוי שנוחה לכם. לא חייבים לרוץ לבמות כנסים, אם אתם לא אוהבים לדבר מול קהל (כרגע, כדאי לכם אתם צריכים לעבוד גם על זה!), אין חובה להרים ערוץ יוטיוב, אם כרגע זה לא נוח לכם. בחרו את צורת הביטוי הנוחה לכם, ומשם נסו להתפתח גם לצורות נוספות.

כל צורת ביטוי נוספת שאתם מנכסים לעצמכם, עוד סופט-סקיל אדיר לטובתכם, פלוס הזדמנות לחשיפה מול קהל חדש. מוזמנים גם לקרוא מאמר שתרגמתי בנושא הסופט-סקילס והחשיבות שלהם – ״הגיע הזמן להפסיק ולהשתמש במונח Soft Skills כי זה פשוט לא נכון״. 5. התמדה, התמדה, התמדה: זה בדיוק כמו ללכת לחדר כושר. אתם לא תגיעו לרמת הכושר, או תשיגו את צורת הגוף הרצויה בעינכם, מלבלות בחדר כושר פעם אחת, פעמיים או שלוש. זה תהליך. והוא ארוך. וצריך הרבה סבלנות.

העולם כל הזמן מתנצח בשאלה ״מי מנצח?״, יש משפט שטוען ש- ״החזק מנצח״, ויש משפט שאומר ש- ״המסתגל מנצח״. גארי מצליח בספר שלו לשכנע היטב שבעיקר – ״המתמיד מנצח״. תתחילו לעשות.

bottom of page