top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

לֵךְ אֶל-נְמָלָה עָצֵל, רְאֵה דְרָכֶיהָ וַחֲכָם - נצלו זמנים טובים במטרה להיות מוכנים לזמנים קשים

עודכן: 27 באפר׳ 2022

תקציר: במאמר הזה אנסה לשקף תפיסה חשובה שכדאי לאמץ. תפיסה שטוענת שזמנים קשים ומתאגרים יגיעו בשלב כזה או אחר, וחשוב מאד לנצל את הזמנים הרגועים והטובים בשביל להתכונן.



כולנו יודעים שאת השיעורים החשובים ביותר לומדים בדרך הקשה. את הספר שלי ״שובר שוויון על כוחם של רשתות הקשרים, הקהילות והמיתוג האישי״ בחרתי להתחיל דווקא מסיטואציה מקצועית קשה אליה נקלעתי בעבר. בסיטואציה הזו הייתי צריך למצוא עבודה במהירות וכמעט ללא התראה, אך בעוד רשימת אנשי הקשר שלי דלילה ביותר, והנראות המקצועית שלי שטחית עד בלתי נראית - הייתי במצב מייאש ולא מאד מבטיח.


אבל למדתי שיעור יקר ערך על הזנחה.


למדתי שהזנחה ואי לקיחת אחריות אישית על בניית רשת קשרים, למידה מקצועית תמידית ופעילות בקהילות, כמו גם, גם אי נקיטת יוזמה בהקשר בניית השם המקצועי-אישי - יכולה, בסופו של דבר, לעלות ביוקר ולמשוך לחץ, תיסכול ואי-וודאות...


כשבסוף מצאתי עבודה ויכולתי רגע לנשום לרווחה, הפשלתי שרוולים והתחלתי להקצות תשומת לב ואנרגיה להכנה למצב עתידי שעלול להגיע בו, שוב, אהיה באירוע מקצועי מאתגר. רק שהפעם אוכל לגשת אליו ממקום חזק יותר.


כן, לעיתים קרובות מדי אנחנו מתייחסים לשגרה, למשרה או לסביבה המקצועית שלנו כאל ברורים מאליהם. וזו סכנה. זה גם מה שגרם לי לנוח על זרי הדפנה, ולא להיות מוכן למצב עתידי רעוע.


נצלו את הזמן הטוב והבטוח. אל תתייחסו אליו כמובן מאליו, ואל תניחו שזמנים מאתגרים יותר לא יגיעו באיזו שהיא נקודה בהמשך. כי הם יגיעו.


אז מה אפשר לעשות?


״זה לא חכם לחכות להתקף לב בשביל לשמור על הבריאות. אף אחד לא יגיד לכם להתכונן, אף אחד גם לא יכול לעשות את זה בשבילכם.

קודם כל להפנים את התפיסה הזו. ואם צריך לשקף אותה שוב מעולם אחר, אז זה די מדויק: זה לא חכם לחכות להתקף לב בשביל לשמור על הבריאות. אף אחד לא יגיד לכם להתכונן, אף אחד גם לא יכול לעשות את זה בשבילכם.


אתם צריכים להיות טובים (מאד) במה שאתם עושים.

ואתם לא רק צריכים להיות טובים מאד - אתם גם צריכים להתעדכן, ללמוד ולהרים את הרמה כל הזמן.


אתם צריכים להכיר אנשים, לעזור ולקחת חלק פעיל בשיחות ובקהילות המקצועיות שלכם.

ואתם לא רק צריכים להכיר אנשים - אתם צריכים שאנשים בתעשייה יכירו אתכם וכמה שאתם טובים.


״אתם צריכים ליזום, לתת את האקסטרה מייל ולהבין שהעבודה היא לא רק בין 9 ל-5. ואתם צריכים להשמיע קול: לדבר, להגיב, להרצות, לכתוב וליצור.

אתם צריכים ליזום, לתת את האקסטרה מייל ולהבין שהעבודה היא לא רק בין 9 ל-5.

ואתם צריכים להשמיע קול: לדבר, להגיב, להרצות, לכתוב וליצור.


שמעתי מישהו שאומר שכל הצבאות תמיד מוכנים למלחמה, אבל תמיד זה למלחמה הקודמת. שווה להעמיק את תפיסת ההכנה הזו בשילוב עם ראייה עתידית של: מה האתגר, התעשייה, התפקיד או העיסוק הבא שאתם מכוונים אליו, ולא הכנה בהיבט לעבר.


מקווה שנתתי נקודה למחשבה.


לקריאת המשך:



bottom of page