top of page
  • תמונת הסופר/תמורד שטרן

מיתוג אישי, נטוורקינג וקהילות: 13 פעולות ישימות לצ’ק-ליסט שבועי

עודכן: 18 ביולי 2023


הרבה פעמים, כשאני מדבר, מרצה או סתם מציק לאנשים בנושאים של מיתוג אישי, יצירת קשרים וניהול קהילות, אנשים מבקשים להגיע לתכל׳ס. וכן, גם את הספר שלי ״שובר שוויון על כוחם של רשתות הקשרים, הקהילות והמיתוג האישי״ - כתבתי עם הרבה דגש על תכל׳ס.


רשימת משימות למיתוג אישי

רובנו כבר מבינים את החשיבות של הדברים, ואנחנו רואים את ההשפעה ואת האופן בו אנחנו יכולים להתקדם אישית ומקצועית בגללם (ובעקבות השילוב העוצמתי שלהם), אבל לא תמיד אנחנו יודעים מה לעשות, איך להתחיל ורוצים את התכל׳ס.


לפני שנתחיל ברשימה אני רוצה להבהיר שלושה דברים:

  1. הרשימה הזו היא חלקית: יש כ״כ הרבה דברים שאפשר לעשות, אבל בפוסט הזה אני אתחיל מ- 13 הפעולות האלו.

  2. אין פה זבנג וגמרנו: מדובר ברשימה עם פעולות שצריך לחזור עליהן לאורך תקופה ארוכה במטרה להתחיל ולראות תוצאות.

  3. כל פעולה מצריכה שיקול דעת: כך למשל פנייה למוביל או מובילת דעה צריכה להיעשות באופן מכבד ותמציתי. פרסום מאמר צריך להתבצע אחרי שוידאתם שאתם מדייקים בדברים שלכם ולא מטעים את הקוראים וכו׳.


יאללה - נתחיל:


פעולה 1 – קריאת מאמר עומק

האם קראת השבוע מאמר מקצועי עמוק? למעשה, רק המחשבה על מציאה של מאמר שכזה תגרום לכם ללכת ולחפש בגוגל את המושגים שאתם רוצים להיות אוטוריטה בהם. ככה תמצאו אתרים, בלוגים, פורומים, מובילי דעה, חשובונות סושיאל וניזולטרים רלוונטים. עכשיו שבו לקרוא וללמוד.

פעולה 2 – העשרת אוצר המילים המקצועי שלך באנגלית

אני חוזר לא מעט על חשיבות השפה האנגלית בהתקדמות המקצועית. זה מקבל משנה תוקף אם אתם רוצים להיות מעודכנים בחומרים הכי טריים בתעשייה שלכם. הסיבה היא פשוטה – רוב החומר המקצועי ברשת מגיע בשפה האנגלית. מאמרים שתתקלו בהם בעברית יהיו, בחלק לא מבוטל של המקרים, מתורגמים ואז אתם מקבלים את החומר גם מאוחר וגם מ ״יד שנייה״.


אני לא אומר שאין חומרי לימוד טובים בעברית (יש המון!) אבל אני גם מציע לנצל כבר את הזמן גם בשביל לחזק את האנגלית שלכם. חשיפה לחומרים דווקא באנגלית (האזנה, קריאה, צפייה) תעניק לכם את היכולת להעשיר את עולם המושגים המקצועיים שלכם בשפה הזו, ותאפשר לכם להתבטא באופן מדוייק יותר מול גורמים מחו״ל וגם מהארץ.

פעולה 3 – פנייה למוביל/ת דיעה מהתחום שלך (פרגון, התייעצות וכו׳)

האם פנית לאחרונה למוביל או מובילת דעה? האם יצרת קשר עם מישהו או מישהי שנמצאים בתפקיד שמעניין אותך? - תעשו את זה. חיפוש, מיפוי ויצירת קשר עם אנשים אלו יתנו לכם את הביטחון לפנות וללמוד מאחרים, במקביל להרחבת מעגל הקשרים האישיים והמקצועיים שלכם.


הכי טוב לעשות את זה דרך לינקדאין או מייל. אל תעשו את זה באמצעות וואטסאפ.

פעולה 4 – האם כתבת פוסט או ציוץ בהקשר נטו מקצועי

הפכו את הרשתות החברתיות שלכם מכלי צריכה לכלי יצירה ופרסום (יצירה מול צריכה. אני מדבר על זה בסרטון הזה). אגב, זה לא רע לצרוך, רק חשוב להבין מה אתם צורכים (האם פוסטים עצבניים שמרגיזים אתכם, או דברים מקצועיים שמעשירים אתכם).


התחילו לנצל נכון יותר את הפלטפורמות האלו בבניית הקול המקצועי שלכם ע״י פרסום תדיר של חומרים מעשירים ורלוונטיים לתעשייה שלכם. ממאמרים שקראתם (פעולה מס׳ 1) עד מאמרים שאתם עצמכם כתבתם (פעולה מס׳ 9).


פעולה 5 – תלמדו את הלו״ז והמועדים הרלוונטיים לתעשייה שלך

תחשבו רגע על מעגל השנה האישי שלכם. הוא מלא בחגים, אירועים וציוני זיכרון. עכשיו נסו לחשוב על מעגל השנה של התעשייה שלכם. אתם יכולים לבנות אותו ע״י חיפוש חופשי וחשיפה לכנסים, אירועים וימים מיוחדים בהם נעשה שינוי משמעותי שהשפיע על התעשייה שלכם. ככל שתכיר את התאריכים השונים, כך תחייו את התעשייה שלכם יותר לעומק.

פעולה 6 – במידה וחל ״מועד״ כזה בקרוב – האם הכנת תוכן רלוונטי

למעשה, אם תקחו את פעולה מס׳ 9 (כתיבת מאמר מקצועי) ותשלבו עם לימוד לוח השנה, אתם יכולים להגיע למצב בו אתם מוכנים עם מאמר טוב לקראת אירוע או יום מקצועי בלוח השנה הזה. דבר שיבטיח לכם הרבה יותר עניין בתוכן שאתם יוצרים. (מה שנקרא – אקטואליות)



בניית מותג אישי


פעולה 7 – ניהול ושמירת מקבץ תכנים מקצועיים ואיכותיים במקום אחד

אנחנו חיים בעולם עתיר תוכן. לפעמים אחננו נתקלים בתכנים מקצועיים מעולים, אבל דווקא באותה נק׳ זמן אנחנו לא יכולים להתפנות ולהעניק לה את מלוא תשומת הלב שלנו. ע״מ שלא לפספס, אני ממליץ בחום לעשות שימוש באפליקציות המאפשרות שמירה מרוכזת של תכנים במקום אחד.

אפליקציה טובה כזו במיוחד היא Pocket, שבשילוב עם תוסף הכרום שלה, מאפשרת שמירה מהירה של כל אתר, מאמר או סרטון בלחיצת כפתור פשוטה.

פעולה 8 – ניהול ושמירת רעיונות במקום אחד

במקביל לשמירת תכנים מקצועיים טובים בהם אתם נתקלים בה (פעולה 7) אני ממליץ לעשות שימוש באפליקציית תזכורות כזו או אחרת במטרה לתעד את הרעיונות שעולים לכם לאורך היום. חשבתם על מאמר מעולה שאתם יכולים לכתוב עליו תו״כ נסיעה ברכבת? – תתעדו את הרעיון שלכם בכותרת. נתקלתם בשם של מישהו או מישהי מהתעשייה בכתבה חשובה ואתם רוצים ליצור איתם קשר מאוחר יותר? – רשמו את השם שלהם ואיפה נתקלתם בשם שלהם.


ככה לא תאבדו את אותן נקודות ההשראה שנוחתות עליכם לאורך היום, ולא ממש מתחשבות בלו״ז שלכם…

פעולה 9 – האם כתבת מאמר מקצועי?

שבו לכתוב. אין לי מספיק דרכים להדגיש את הנקודה הזו. כתיבה מאמרים תחשוף אתכם לאנשים אחרים בתעשייה שלכם, כאלו שמתעניינים בתחומים עליהם תכתבו, אבל גם התהליך עצמו יעניק לכם: יכולת ביטוי טובה יותר (גם בכתב, גם בע״פ) לצד יכולת משודרגת להבניית רעיונות ולהסברה שלהם, ותו״כ שאתם גם מוודאים שאתם מדייקים במה שאתם כותבים – אתם גם לומדים. כתיבה היא תהליך לימוד עוצמתי במיוחד.

פעולה 10 – צפית בסרטון ידע רלוונטי? ומעולה, האם המלצת לאחרים

יוטיוב היא פלטפורמה מעולה ללימוד ושיתוף תכנים (זו הסיבה שפתחתי ערוץ משלי, מוזמנים לעקוב כאן), נצלו את מנוע החיפוש של יוטיוב להיחשף לתכנים טובים וללמידה. אם כבר ישבתם וצפיתם, אל תשמרו רק לעצמכם – המליצו גם לאחרים.



ספר על מותג אישי

פעולה 11 – חיפוש קהילות רלוונטיות

האם אתם יודעים איפה מתנהלות שיחות רלוונטיות עבורכם ועבור תחומי העניין והמקצוע שלכם? האם יש פורומים מיוחדים? קבוצות וואטסאפ סגורות? כל פלטפרומה שתמצאו (ולא תמצאו את כולם, כי לא את כולן ניתן למצוא) ותתחילו להעמיק בה תקנו לעצמכם יותר ידע, תרחיבו את מעגל הקשרים שלכם, ובהמשך תהיה לכם גם במה מאד מדוייקת במידה ותרצו לשתף את התכנים המקצועיים שלכם.

פעולה 12 – השקעה בקידום, בניית ועדכון הנכסים הדיגיטליים שלך

הנה כמה שאלות לשאול את עצמכם: האם החשבונות השונים שלכם ברשת מייצגים אתכם נאמנה? האם צריך לעדכן אותם – לשנות תמונת פרופיל, אולי את ה-ביו? האם הפרופילים, שלכם עצמכם, לא פוגעים בכם? (שימוש בשפה פוגענית וכו׳), האם אתם מקפידים להפעיל אותם ולדאוג שיהיו מיושרים כמעין תעודת זהות דיגיטלית רחבה למי שיבוא ויחפש אתכם ברשת? - בקיצור, תשקיעו זמן בנראות הרשתית שלכם.

פעולה 13 – מיפוי תוכן לאחור

האם השקעת זמן בחיפוש תכנים שהיו לך בעבר וניתן להשתמש בהם שוב? האם עצרת לחשוב איזה תכנים יש לך שהם בכלל לא מנוצלים? למשל, האם יכול להיות שבניתם בעבר מצגות מקצועיות והן מעלות אבק דיגיטלי בתוך המחשב שלכם? – תעלו אותם לסליידשייר, האם יש סרטוני יוטיוב שלכם אי-שם? – דאגו להכניס אותם לפלייליסט מסודר משל עצמכם.



קריאה נוספת - אם הגעתם עד כאן, אז כנראה שגם המאמרים האלו אלו יעניינו אתכם:


bottom of page